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ピコリンネソフト(PICORINNE SOFT)
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非公開
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サットとRYOの2人がゲームを制作しています。
RYOがシューティングを、サットがRPGを制作。

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ディスクリーチャーズ新作 タイトル公開!

あけましておめでとうございます。
2017年もピコリンネソフトをどうぞよろしくお願いします。

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さて、新年最初の情報としてディスクリーチャーズ新作のタイトルを公開します。


ディスクリーチャーズ新作のタイトルは「ディスクリーチャーズワールド」
まだ詳しいことは発表できませんが、どのような世界になるか概要を書かせて頂きます。

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●前作「ディスクリーチャーズ」をベースとした新しい世界

ディスクリーチャーズワールドは前作のリメイク作品です。
ですが、前作とは大きく変わります。

まず、グラフィックは前作のゲームボーイ風から16bitになります。
クッコの町やペカンの森が色鮮やかに描かれます。

そして、新しいストーリーや新しい場所も存在します。
初めての方はもちろん、前作を遊んだ方も新鮮な気持ちで世界を冒険できるような内容にします。



●新しいクリーチャー

まだ新しい世界のクリーチャーは全て見つけてはいませんが、前作の200種類を大きく超える予定です。
前作以上に生き生きとした不思議なクリーチャーが登場します。



●新要素「シェイク」

新しい世界ではクリーチャーの育成要素として「シェイク」という要素が登場します。
前作ではクリーチャーの進化のような機能はありませんでした。
しかし今作ではクリーチャーのレベルを上げると、新たな施設でクリーチャーを別の姿にすることができます。
これが新要素の「シェイク」です。

このシェイクは進化ではなく「変化」に近いです。
クリーチャーのステータスが上がるものもあれば下がるものもあり、属性が変化したり、特技やスキルの変化もあるので、必ずしもシェイクが元のクリーチャーの上位互換になるとは限りません。

そして、シェイクはクリーチャーごとに1~2種類ほど存在します。

いろいろなクリーチャーを育てて楽しめる要素にする予定です。




あくまで全て予定ですので、また制作が進みましたら詳しい情報を公開します。

今年もよろしくお願いします。

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Disc Creatures World is a remake of the previous work.
However, it will be very different from its predecessor.

First of all, the graphics will be in 16-bit style instead of the Game Boy style of the previous game.
The Lycium Town and the Pecan Forest will be more vivid.

There will also be a new storyline and new locations.
We will make it so that those who are playing for the first time and those who have played the previous game can explore the world with a fresh feeling.

-New Creatures-

In the previous game, there were 200 types of creatures. However, they will increase even more. We are desperately searching for them.
There will be more vivid and mysterious creatures than in the previous game.

-The new system "Shake" -

In Disc Creatures World, there is a system called "Shake" as an element of creature growth.
In the previous game, there was no such feature as creature evolution.
However, in this game, when you raise the level of a creature, you can turn it into a different form.
This is the new "Shake" element.

This shake is similar to "change" rather than evolution.
The creature's status may increase or even decrease. In addition, the type may change, or the moves and skills may change. So it doesn't always mean that the Shake will be stronger than the original creature.


And there are about one or two types of Shakes for each creature.
We plan to make it a fun element to raise a variety of creatures.


This is all just a plan, so we will release more detailed information as production progresses.



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