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ピコリンネソフト(PICORINNE SOFT)
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サットとRYOの2人がゲームを制作しています。
RYOがシューティングを、サットがRPGを制作。

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INFINOS EXA紹介 PART①

まだ完成はしていませんが、ロケテやイベントなどテスト稼動をする機会も増えてきましたので、INFINOS EXAの紹介を少しずつしていきたいと思います。

今回は一回目なので、基本的な情報から。

既にアナウンスしている通り、「INFINOS EXA」は「INFINOS外伝」のアーケード移植版です。とはいえ、もちろん全く同じものではありません。難易度の調整や細かな変更が加えられています。
ミカド様でのロケテストでプレイ済みの方はご存知と思いますが、一番大きな変更点は「オリジナルモードとEXAモードの2つのモード」がゲーム開始時に選択できることです。



オリジナルモードはアーケード用に僅かな調整をしましたが、概ね今までのINFINOS外伝と同じものです。最初はEXA用に変更を加えたモードだけでいく予定でしたが、外伝のアーケードモードは難易度調整にかなり長い時間をかけて制作していますので、こちらのモードも残すことにしました。

さて、肝心のEXAモードですが、こちらのモードは基本システムと敵やボスの見た目、攻撃方法が変更されています。わかりやすく書くなら「沙羅曼蛇」と「ライフフォース」のような感じです。基本的な構成は同じですが、細部や難易度がオリジナルとは異なっています。

7月20~22日でのミカド様でのロケテの時は、EXAモードは敵、ボスの変化した高難易度モードという位置づけでした。しかし、特に初見のプレイヤーさんにとってはEXAモードは単純に難易度の高いマニアックなモードになってしまっている欠点がありました。




そのため、再度内容を見直し、基本システム面でも変更を加えることになりました。現在はもう少し違った味付けのモードになっています。敵やボスの攻撃パターンは高難易度化していますが、システムの変更により前半はむしろオリジナルより遊びやすいモードになっているかと思います。とはいえ、スリリングな要素ももちろん含んでいますので、外伝をプレイ済みの方にももう一味お楽しみいただければと思っています。

次回はBGMや効果音について紹介予定!

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I have not finished "Infinos EXA" yet, but I want to introduce it little by little. It has obtained opportunities for location tests several times.

This introduction is part 1. I want to write basic information.

As already announced, "Infinos EXA" is an arcade version of "Infinos Gaiden". However, of course it is not the same game.
Adjustment of the difficulty level and small details have been changed.

If you played in a location test at the Mikado game center you will know.
In "Infinos EXA" you can select "Original Mode" and "EXA Mode" when you start the game.



"Original mode" is almost the same as Steam version.
"Infinos Gaiden" takes a long time to adjust the difficulty level. Therefore, I decided to leave it as "Original Mode" in EXA.

Next is the introduction of "EXA mode".
In this mode, "basic system", "enemies and bosses appearance and attack method" has been changed.
The difference is like Konami's "Salamandar" and "Life force".
The basic stage configuration is the same, but details and difficulty are different from original.

At the time of the previous location test, the change was only the enemis and bosses attack methods. The system was the same as the original mode.
However, it was too difficult. I felt it necessary to differentiate between "EXA mode" and "Original mode".



Therefore, I reconsidered and decided to change the basic system.
The current version of EXA mode is clearly different mode.
The attack patterns of enemies and bosses are becoming more difficult. However, by changing the system, I think that the first half stages are easier to play than the original mode.
Of course, it's not a low difficulty mode. It also has thrilling elements that were not in original mode.

I think that you can enjoy it even if you are already playing Infinos Gaiden!


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